.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*فراکسیون موتلفه در مجلس نهم تشکیل خواهد شد. گفته می شود این فراکسیون دارای 40 عضو خواهد بود. از تهران خانم ها رهبر و افتخاری از اعضای موتلفه موفق به راهیابی به مجلس شدند و آقایان حبیبی،بادامچیان و غفوری فرد ناکام ماندند.

*شنیده ایم آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه ای گفته است اگر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود علاوه بر رای اصولگرایان، می تواند نظر مثبت اصلاح طلبان را نیز جلب نموده و یک اجماع ملی را رقم بزند.

*یک عضو جریان انحرافی گفته "ما دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری آینده شانسی نداریم. باید از سرگرم بودن گروه های سیاسی به انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم و سرمایه گذاری خود را معطوف شورای شهر تهران کنیم. ما می توانیم از طریق تسخیر منصب شهرداری به قدرت برگردیم."

*آیت الله محمد یزدی به عنوان رئیس وآقایان مقتدایی و مومن به عنوان نایب رئیس اول و دوم و بوشهری و عبداللهی به عنوان منشی های جامعه مدرسین انتخاب شدند. آقایان رجبی و خاتمی در این دوره در هیات رئیسه حضور ندارند.

*شبکه بی بی سی در گزارشی به تحلیل سخنان چندی قبل عبدالکریم سروش در بنیاد" کارل پوپر" پرداخت که در آن مدعی شده بود محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در اوایل دوره ریاست جمهوری اش خواندن کتاب"درس های این قرن" از آثار پوپر را به اعضای کابینه اش توصیه کرده بود. اظهارات سروش با استقبال رسانه های غربی و سکوت اطرافیان خاتمی مواجه شده است. یکی از نکته های قابل تامل سخنرانی سروش در این بنیاد این بود که از نگاه پوپر دمکراسی تنها "وسیله ای برای به پایین کشیدن آسان حاکمان است نه نصب آنان".

*فراکسیون اساتید دانشگاههای کشور در مجلس نهم شکل خواهد گرفت. شنیده ایم اولین جلسه این فراکسیون با حضور بیش از 80 نماینده در دفتر وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری برگزار شده است.

*دانشگاه بریستول انگلیس اقدام به برپایی دوره ای آموزشی با عنوان" راههای مقابله با سختگیری های جنسی" نموده است.دعوت شدگان به این همایش از مسوولان اتحادیه میهنی کردستان عراق،تنی چند از دانشجویان ایرانی دانشگاه سلیمانیه  و تعدادی از چهره های کرد ایرانی، سوری، عراقی و ترک بوده اند. یکی از اساتید این دوره پروفسور چیل هیگ یهودی بود که به مواضع ضد ایرانی شهرت دارد.

*حضرات آیات استادی، بوشهری، نکونام،غروی،وافی، مقتدایی و خاتمی به عنوان اعضای جدید شورای مدیریت حوزه علمیه قم انتخاب شده اند .در دوره جدید آقایان عبداللهی و رجبی حضور ندارند.

*اعضای حزب موتلفه،فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اقلیت، جبهه ایستادگی، فراکسیون اهل سنت،اقلیت های دینی و چهره هایی چون ابوترابی، مصباحی مقدم،جهانگیرزاده، تابش،باهنر، مطهری، جلالی و شجاعی از ریاست علی لاریجانی در مجلس نهم حمایت می کنند.
از سوی دیگر اکثریت اعضای جبهه متحد اصولگرایان، اعضای جبهه پایداری، جمعیت رهپویان، جمعیت ایثارگران و چهره هایی چون توکلی، نادران، کوثری، زاکانی، آقاتهرانی، مرندی، رحماندوست و زارعی از ریاست حداد عادل حمایت می کنند.

*پیش بینی کارشناسان حکایت از رقابت جدی میان عبدالمنعم ابوالفتوح و عمرو موسی در انتخابات مصر دارد. اگر چه برخی نظر سنجی ها حکایت از پیروزی عبدالمنعم در دور اول انتخابات دارد اما برخی کارشناسان معتقدند انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. عبدالمنعم دارای گرایش معتدل و اخوانی است. در سابقه عمرو موسی که وزارت خارجه مصر و دبیری اتحادیه عرب دیده می شود، عنصری ناسیونالیسم به حساب می آید.

* هفته گذشته شاهد برگزاری تجمعاتی در برابر مجلس بودیم که پیگیری های مشرق نشان می دهد برخی از این تجمعات توسط سازمان ها و مراکز مختلف در جهت تخصیص بودجه بیشتر به دستگاه ها سازماندهی شده بود. این سازمان ها با اتوبوس های اداری اقدام به انتقال تجمع کنندگان در برابر مجلس می کردند.

*رصد فضای سایبر در هفته های اخیر نشان می دهد سایت های وابسته به بهایت، اپوزیسیون وسلطنت طلبان برنامه ریزی گسترده ای را جهت ارائه مدهای جدید و خلاف شوون اسلامی و انسانی در فضای مجازی دارند.دراین سایت ها اقدام به معرفی و تبلیغ گسترده انواع و اقسام مدل های جدید آرایش بانوان، مدل های غربی لباس و پوشاک بهاره و تابستانی،ادکلن های محرک و وسایل ضدبارداری می نمایند. کارشناسان فرهنگی می گویند در سال جاری در هر هفته شاهد ارائه مدل های جدیدی از آرایش و پوشاک ویژه بانوان در این سایت ها هستیم که این موج جدید نشان از سرمایه گذاری ویژه دشمنان نظام اسلامی در این بخش دارد.

*عوامل گروه شیطان پرستی ارتعاش در مهاباد دستگیر شدند. از محل استقراراین گروه که اقدام به اجرای 18 آهنگ هیپ کرده ، ابزار و نمادهای شیطان پرستی و وسایل فساد به دست آمده است/lمشرق


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.564 seconds.